Monday, 19 November 2012

hari ini dalam sejarah!

hari ini dalam sejarah!aku tido plg lamaaaaa...cerita nya bermula begini..lepas suboh slalunya aku tido..tapi hari ni aku x tido..sebabnya aku dah brjanji ngan org tu kan nak berlatih x tido lepas suboh..so cuba la bersengkang mata..melawan kebiasaan..tapi dlam pkol 11 pagi tu mmg rasa x tahan dah..dok nmpak bantal ja..jadi mahunya tido sekejap ja..tgk2 trlajak dgan dasyatnya..dari pkol 11 tu aku tido..pastu kol 4 trbgun..smbhyg zuhur..abes ja smbhyg booommm tido trus..pastu pkol 6.45 trbgun lak smbhyg asar..pastu boooommm blek.pkol 7 stgah bgun..pastu smbhyg maghrib..pastu boommm lagi...smpai la trbgun pkol 3 pagi..bgun2 baru nak isyak...haaaa..kira sndri la brapa lama aku tido..calculator plezzz!haha...kpala pon naek bengong dh ni.skrang dah pkol 5 pagi dah n aku mmg tak bley nak tido dah..mmg aku tido x mnentu dah la ni..haaaa,petanda la ni..nak minx orang jaga spanjang masa..dah smpai masa dah la ni...k.a.w.e.n...   =p

Friday, 16 November 2012

pengampunan..


hati yang kotor..







diri ini tak terlepas daripada melakukan dosa...
diri ini tak terlepas daripada melakukan kesilapan..
diri ini tak terlepas daripda mlakukan kemungkaran..
kekadang hati ini tak sedar diri ini sudah jauh menyimpang..
kekadang hati ini tak sedar diri ini jauh terbuai dgan kemewahan dunia yg maha mempersona..
kekadang hati ini sering lalai dan lupa padamu ya Allah...
ingatkan lah diri ku ini  dengan kekuasaan mu ya Allah..
ingatlah diri ku ini dengan hari kiamat mu ya Allah...
ingatlah diri ku ini dgan azab api neraka mu ya Allah...
semoga hatiku ini tidak lagi terus bergelumang dgan kemungkaran..
semoga hatiku ini dapat bertaubat dan istiqamah untuk melawan godaan syaitan dan nafsu diriku sndri..
semoga hatiku ini sedar betapa pentingnya manjadi seorang muslim yang teguh imannya agar dpat megejar syurga mu yg berkekalan..yang maha nikmat..amin...

-insan yg mahu berubah-

Thursday, 8 November 2012

adam hawa


"tuhan dah temukan ramai perempuan dalam hidup am,tapi yg plg cantik ain sorang saja"...aiceee..suka aku ngan dialog ni..sgat sweet...boley kena kencing manis taw klaw dgar slalu.haha..baiklah..inilah cerita yg aku boleh katakan jadi fenomena dalam malaysia ni.ADAM HAWA.diadaptasikan drpda sebuah novel karya aisya sofea.kalaw x slap la.aku tak da layan sgat novel2 ni..kan..tak mcam budak tuuu..mohon terasa..  =p    baeklah.back to the story..cerita ini mengisahkan seorang prmpoan yg tak dpat melupakan kisah hitam dalam hidupnya sehinggakan dy x mampu nak mghadapi realiti.realiti bahawa dy sudahpun mnjadi seorang isteri kepada insan yg lgsung dy x sangkakan yg akan hidup bersamanya.haaaa.nak dijadikan lebeh menarik.dy menyimpan dendam kpda lelaki ni.dy menyalahkan laki ni diatas pristiwa hitam yg brlaku itu.but yg plg mnarik perhatian aku ialah bertapa sabarnya adam melayan kerenah si ain ni.bertapa kuatnya hati dy mempertahankan sebuah ikatan yg dinamakan perkahwinan.harap aku nnty pon sekuat itu..haaa.aku bukan tgk saja2 ja taw.aku ambil pengajarannya jugak.yg baek dijadikan teladan.yg buruk dijadikan sempadan.  =)   apa2 pon mmg aku layan crita ni..dah layan smpai epsod 35 dah..stgah jalan lagi nak abes...

Penghujung dunia









sudah sekian lama tak berkarya,alhamdulillah hari ni diberikan kesempatan untuk menulis.ada sesuatu yang aku ingin utarakan.yg kebanyakan kita x berfikir kerana kita sibuk sgt dgan urusan dunia sehinggakan menganggap kita hidup di dunia ni ialah untuk selama lamanya.baru baru ni sahaja dunia digemparkan dgan berita bahawa bumi akan bergelap slama 3 hari iaitu bermula dari 23 hinggalah 25 december.ramalan ini dikeluarkan oleh NASA.dan pada 26 december matahri akan terbit drpda sebelah barat.masya-allah.sgat menyerupai dgan tanda2 besar kiamat yg terdapat dalam al quran.yg seorang muslim perlu mengakui bahawa hari kiamat pasti akan berlaku.cuma masanya tidaklah diberitahu.kita juga tak seharusnya mempercayai sepenuhnya berita ini cuma yg dpat kita lakukan ialah menginsafi diri.muhasabah diri,cukopkah amalan kita slama ini.sekiranya benar kiamat berlaku pda waktu trdekat ini cukopkah amalan yg kita lakukan?layakkah kita msok ke syurga Allah?astafirullahalazim.diri ini juga bnyak sgt kekurangan.trlalu bnyak dosa yg dilakukan.aku berharap sgala dosa yg telah aku buat dpat diampunkan dan yg plg pnting aku tidak lagi mengulangi dosa dosa trsebut.satu lagi benda yg bermain dalam fikiran aku.skiranya kiamat berlaku dlam masa trdekat ini sempatkah aku mencapai impian aku.mengejar kerjaya aku.mengejar cita cita aku.dan jugak cinta aku.lumrah manusia ingin berkeluarga.tpi smpatkah aku merasai pengalaman mmpunyai kluarga aku sndri.wallahualam.yg mmpu aku buat hanyalah berdoa.semoga diperlanjutkan usia dunia kita.tapi sekiranya saat kehancuran dunia itu tetap berlaku dalam masa trdekat ini.aku berharap dpat berjumpa dengan orang2 yg aku sayang di akhirat kelak.di syurga mu ya Allah..dengan izin-Mu.Amin ya rabbal alamin...